September 11, 2011

Holy shit!

Er altså nødt til at slå over i dansk (og overvejer at blive ved).
Må bruge mit eget sprog, for at beskrive det, jeg er ude i nu.

Som den opmærksomme læser måske har gættet, så er jeg ankommet til NYC

Turen over var okay. Så godt som ingen ventetid nogen steder. Showet startede først i lufthavnen ved ankomst, hvor man for alvor fik fornemmelse for, at de virkeligt ikke lukker hvem som helst ind. Køen var alenlang og spørgsmålene mange. Alt sammen i øvrigt spm. man allerede HAVDE svaret på indtil flere gange ifm. visum ansøgningen og deslige.

Igen og igen ville de vide, hvad man skulle, hvor længe man bliver - og de kunne ikke rigtigt lide, at jeg ikke kunne fortælle dem nogen eksakt returdato - men det KAN jeg ikke, for det afhænger af 117 ting, som f.eks. hvornår jeg er færdig med mit felt og om julen her er en mulighed eller ej.

Nå - jeg havde forudseende nok bestilt shuttle hjemmefra. Så der ventede en bette bus på mig og mine kørevenner i lufthavnen og jeg spillede mig døvhedskort, for klokken var røv og jeg gad ikke rode mere rundt. Jeg ville ledes ned til bussen, og det bliver man altså, når man spiller handicappet. Smart :)

Så her er jeg - i en bette lille hybel på 9th ave. 37th st. en møgbeskidt lejlighed, med et underligt badekar i køkkenet, halvdøde planter i vinduet og en ret uhyggelig barnestor dukke, der indtil for en time siden hang ned fra loftet. Den har jeg fjernet og smidt ind på det, som jeg har døbt "lageret".

Udlejer er vist meget glad for det småmakabre. Der er billeder af edderkopper og slanger på komfuret og alt muligt. Lejligheden skal opleves, den kan ikke beskrives. Men lad mig sige så meget, at den vist passer en antro-spire ganske fint. Det er jo ikke en luksustur jeg er på og kvarteret passer i grunden også udmærket, da det ikke er et af de mere mondæne, men Hells Kitchen/Garment district i al sin vælde.

Vi har alt her i gaden. 2 slagtere, et hav af små restauranter, nogle diminuitive, men veludstyrede "supermarkeder", vinhandler lige nedenfor og et underskønt marked nede på hjørnet, som har åbent hver fre/lør og meget meget mere. 5 min herfra kører subway'en fra Penn Station så rent logistisk er det også velplaceret.

I morgen tager jeg tørnen med rengøringen og finder ud af, hvor herberget ligger, så mandag morgen går turen mod Bronx og jeg får startet op på det hele.

Men jeg er i feltet nu omtrent og herfra går det så kun en vej  - fremad.




3 comments:

  1. hvor spændende, eskotisk og makabert.. glæder mig til at læse mere! det skal nok blive fint - en shoppetur til Ikea og bortgivelse af diverse affekter - så er du så godt som hjemme! :)
    Knus

    ReplyDelete
  2. Ja, hvis ellers jeg kan finde ud af, hvor Ikea sådan mere præcist er situeret ;)

    Det er vist i outlaw Brooklyn hvor man skal skifte bus mindst 5 gange og gå to mil. Nej, joker, men har lige siddet og basket med ruten til Bronx. 55 min rejsetid min er vi nede på nu - ganske fornemt:)

    ReplyDelete
  3. Hej min søde datter!
    Du har klaret så mange forhindringer i dit liv, så jeg er helt sikker på du også klarer denne her!
    Lyder godt nok noget speciel, den lejlighed; men du må gå i hygge mood og få skabt noget Jettestemning. Godt turen gik planmæssig og tak for din sms kl 02, den var jeg glad for.
    Jeg vil følge med her og eller tænke på dig.
    Mange knuser fra mor:-)

    ReplyDelete