September 25, 2011

Lørdagstur

I går tog jeg bussen ud i det blå. Bare sådan - har jo månedskort og tænkte at det jo skulle bruges lidt mere og public transport er nu den bedste måde - da de kører nogle andre og mindre turistede ruter end sightseeingbusserne gør.

Turen bragte mig til Chelsea og West Village, hvor særligt Chelsea tog kegler med dets "Chelsea Market" - et overdådigt mekka for feinsmeckere udi det kulinariske.
Der var alt hvad hjertet nogensinde kunne begære i brød, kager, krydderier, oste, chokolade, hummere, sushi, køkkengrej, bøger, delikatesser, kød, fisk og så videre i den dur. Brugte vel en god del af 2 timer derinde med bare at glo og spise frokost, inden jeg begav mig videre  ned af 14th street og ind på et marked for unge designere udi tøj og smykker, længere ned forbi "Shoegasm", noget kaffe på det andet hjørne og hjem med Subway'en til 42nd. street, hvor jeg tog en Hoegaarden på Mercury, inden turen gik hjem for at klø de 40+ myggestik jeg har fået reddet mig hjem af uvisse årsager.

Jeg tror det handler om, at der er en sprække i mellem A/C'en og vinduet ude i køkkenet. Må have udlejer til at pille den ud. Men myggene er enten døde af druk på mig eller fløjet videre til andre ofre. Og gudskelov for det - havde ikke klaret eet mere af de stik, der holdt mig vågen det meste af natten.

I dag står den på rengøring. Må igang med alkoven og baggangen og sådan. Det kan ikke være anderledes - det er hvad man bruger søndage til - punktum:)

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH:)

Bertelsen go home ;)

Manhattan sunset

Skøre kager

1 comment: