September 27, 2011

252 East 44th. st. - no?;)

Nogen burde begave mig med en skridttæller - for jeg er ret sikker på at jeg når et pænt stykke over de 10.000 dagligt anbefalde skridt for tiden.

Ind i mellem tager vi en bus crosstown, når en 7-8 blokke bliver mere end vi gider (ikke gader, men blokke - der er pænt stor forskel), men ellers vader vi på vores konvolutter rundt i den udslagne by og i dag var absolut ingen undtagelse.

Kl. 9 satte vi af fra Starbucks på 42nd og 20-25 gader sydover mod et suppekøkken som mor her havde fået nys om holdt til der. Der måtte da undersøges og det var også en oplevelse af de store.

Her serveres mad for henved 1000 mennesker hver eneste dag inde midt i kirkerummet, af 55 frivillige og køen udenfor bare vokser og vokser som formiddagen skrider frem.

Det var spændende og jeg blev da også tilbudt en plads på stedet blandt medarbejderne, men som jeg sagde til tolken efter at vi var smuttet igen, så vil jeg gerne se lidt flere steder inden jeg besluttet mig for, hvor min energi ved siden af gadearbejdet skal ligge så da vi havde spist frokost tog vi netop en crosstown bus i jagten på et herberg der skulle ligge på 25 44th E. 44th street - det fandtes bare ikke, uanset hvor meget vi så ledte og det viste sig en times tid senere, at adressen var forkert.

Nu er intet jo som bekendt så galt at.... for udenfor Central stationen vi kom forbi sad flere hjemløse kvinder og de virkede til at holde til der, så jeg noterede mig det til i morgen og jagten gik videre på det her herberg - nu var vi nemlig blevet stædige.

Vi fandt det til slut og jeg fik en snak med en rigtigt sød ung pige der gav mig hendes mail adresse, så jeg kan skrive og forklare mit projekt og så mente hun sagtens at de kunne hjælpe med sparring, interviews etc.

I morgen er kursen sat mod to andre steder - det ene med et "proffesionals in action" projekt som jeg vil høre mere om, for måske vi kunne komme ind med vores fotografiske del - og skal Maria og jeg ellers have en snak med de kvinder ved stationen og måske følge lidt op på Susan og Maureen, hvis ikke dette må vente til torsdag.

Fredag er hjemme/hvile dag, hvor der katalogiseres noter, følges op på ugen og planlægges for den kommende. og lørdag skal jeg helt sikkert ned og kigge på havne fronten et par gader herfra. Jose, min tolk i dag, fortalte, at de har oprettet et rekreativt område dernede, med græs og cafeer - lige hvad jeg kunne bruge noget af:)

1 comment:

  1. Nu er det vist på tide, at jeg tilkendegiver mit smugkiggeri på din blog. Jeg er, som du allerede ved, meget opsat på at fotografere i gadelivet og finder det langt mindre båndlagt end at skulle lade det visuelle tage udgangspunkt i faste rammer, da det jo netop er bruddet med disse, vi ønsker at skildre. Det lyder fantastisk spændende med de nye steder, du har fundet, og de mennesker du har mødt. Jeg kan sagtens forestille mig en serie af billeder, der ved at udelade det egentlige fokus, netop får det frem ved at overlade det til beskueren at skabe i betydningen.

    Keep up the good work!

    ReplyDelete