September 19, 2011

Søndag i New York


Det har været en rigtig dejlig dag idag.

Stod atter op tidligt. Sådan er det bare her. Måske det handler om, at jeg ikke sidder og glor en masse tossekasse og kommer i seng kl. lort. Var i hvert fald oppe kl. 8, fik noget morgenmad og satte mig for at læse i en af de bøger udlejer har efterladt - Michael Moore's "Stupid White Men". Den er ret skæg og også ganske rammende til tider.Den hygger jeg mig altså lidt med for tiden :)

Min lokale station


Kl 13 smuttede jeg så ud - fangede et tog der kørte omtrent to døren hos MOMA og kom selvfølgelig ind på discount fordi jeg er studerende. Man kan altså spare pænt mange penge med sådan et studiekort på lommen kan man :)

Det var 3½ vidunderlige timer.

Nok var der en del andre mennesker, men på ingen måde overfyldt og det var også ligemeget, for kunsten sugede en ind, så man helt glemte verden omkring sig. Jeg vandrede rundt fra den ene fantastiske sal efter den anden og bare gloede det bedste jeg havde lært og smækkede mig til slut ud i deres atrium gård, hvor der også er skulpturer og fik mig en bette chokolade gelato - uhm:)

Besluttede mig for at gå hjem de 30-40 min. det ville tage og da jeg ramte 9th besluttede jeg mig sørme også at tage et opgør med kyllingeriet fra i går, så jeg satte mig på en italiensk restaurant udenfor og bestilte et herligt glas rødvin - og så blev der ellers gloet mennesker, ligesom jeg fik opdateret min lommebog - og sørme om ikke jeg også fik den skønneste hvide rose af en tjener derinde, som ellers hastigt fortrak igen, genert måske ;)

Vi nåede tusmørket, inden jeg landede adressen og her sidder jeg og fordøjer dagens indtryk.

Jo jo, det har været en dejlig søndag

PS) på vej hjem passerede jeg 7th ave. Et pænt stykke af den var spærret af til et gigantisk marked. Her var tøj, mad, smykker og alt muligt ragelse i skøn forvirring.

Jeg tog et snapshot af en bod, der fik mig til at grine. Hvor mange versioner af KEBAB kender I?
Jeg kender mange - men denne her tar' kegler ;)

Shish KABOB :)

I'm only slightly tempted :)

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Åh mor, hvorfor har du slettet kommentaren? Nu var jeg lige så glad for den :)

    ReplyDelete