September 23, 2011

Beslutninger

Efter samråd med min fotograf som kommer til oktober fra DK og efter lange natlige overvejelser, masser af surfing rundt på nettet for informationer og flere overvejelser (kom i seng kl 2.30) er beslutningen taget.

Det handler om mavefornemmelse og den var klar:

Jeg skal ikke bruge mere tid på en organisation, der ikke ser ud til at kunne håndtere mit ærinde på et for os begge givende plan.
Jeg risikerer at spilde kostbar tid  ligesom deres stramt styrede registreringshieraki ganske vist er interessant at oberservere på, men ufrugtbart, hvis jeg ikke kan komme forbi det og få reel indsigt og mulighed for at anvende projektets og fagets metoder.

Min mavefornemmelse siger mig, at jeg kun får mere bøvl med dem - og en lang tur op ad bakke.

Der er ikke derfor jeg er kommet. Så der må nye boller på suppen.

Har nu aftalt med tolkefirmaet, at vi gør det "streetwise".
Ud på flisen med mig :)

Så mødes vi på Starbucks nede på 42nd/9th og briefer dagen igang, inden vi kridter skoene og søger ud mod alle de cases jeg ved er derude, sideløbende med at jeg har sat onsdagen af til at tage personlig kontakt til nogle opsøgende teams her på Manhattan.

Weekenden vil så blive brugt på at lave noget materiale klart til en beskrivelse af mit projekt samt nogle forsøgsvise interviewguides og sådan.

Diktafonen venter jeg med til ugen efter - synes det er for voldsomt at stikke den op i snuden på folk ved første kontakt og vil bruge den kommende uge på at se, om ikke jeg kan få noget holdbar kontakt med et par cases.

Hvordan lyder det ?

Jeg er ihverfald glad igen og føler med beslutningen at mine vinger igen vil kunne folde sig ud og bringe mig videre...

2 comments:

  1. Jeg synes det lyder som en rigtig god ide. Det ville vaere aergeligt at din gejst skal oedelaegges af registrerings problemerne ved den der organisation. Jeg plejer nu ogsaa altid at gaa ind for det der med at foelge mavefornemmelsen.
    Held og lykke med din nye plan, glaeder mig til at hoere mere om den.
    Knus fra soes

    ReplyDelete
  2. Hvor er det godt at læse du er "på" igen! Og jeg tror også, ud fra det beskrevne, at du har gang i det rigtige! :)

    ReplyDelete