September 22, 2011

Licence to be nerdy;)

Vågnede for en gangs skyld lidt små sent her på matriklen - men jeg sad og og legede med Helle (Ipad) til sent i aftes og så er det vel tilladt at sove til kl 9 på sin fridag?;)

Vasketøj afleveret hos den søde vaskemand, der klarer ærterne (lige DET kommer jeg altså til at savne). Støvler afleveret til forsåling - og tillad mig her et lille indspark uden egentlig relevans, men hvad fanden ligner det at sålerne på nyindkøbt fodtøj, og det næsten uanset prisen, er slidt  ned efter 3 små svipture - mens en ny forsåling hos en ordentlig skomager holder nærmest forever?

Og nu kommer vi til sagen:

Overfor skomageren ligger en mega elektronik butik.
Den har ALT  og er STOR.

Jeg kunne godt mærke da jeg kom ind, at den var anderledes end andre elektronik butikker jeg havde været i, men kunne ikke lige umiddelbart sætter en finger på det - tussede rundt og ledt efter en acceptabel "sovepose" til Helle, min nye Ipad, da det gik op for mig -

Samtlige mandlige ekspedienter var jøder med kalot.
Kun de mandlige, kvinderne var latinoer  - men mændene - og den ene mere nørdet end den anden og deres forretningsgang ligeså:

Jeg fandt etuiet - tog en i den rette farve  og begav mig til bestillingsskranken.
Der tastede han den ind og tog den og sendte mig videre med en bestillingsformular til kassen, hvor jeg måtte svare på allehånde spm. om bopæl osv, før jeg kunne betale og blev sendt videre til udleveringsskranken, hvor endnu en jødedreng stod klar med varen og en mega lang kvittering.(købte kun den ene ting)

Tilbage til det nørdede en stund:

Jeg er all in for religionsfrihed. Folk må tro go gøre hvad de vil, så længe de ikke skader andre med det.
Men lige præcist hvor i Bibelen står der, at man skal se bøvet ud i alt for store bukser og grimme farfar skjorter for at tjene gud ret? og den der kalot ting - er det ikke bare i ren forfængelighed et forsøg på at skærme månen som de næsten alle uden undtagelse har groet sig med alderen?:)

I butikken kan de dog smile. Det kan de ikke på gaden - tro mig, jeg HAR prøvet, men det er ikke til at vriste så meget som antydningen af et smil ud af dem. Men det er der sikkert også regler for ....

2 comments:

  1. muhahahaaa - forresten, fik jeg sagt tillykke med Helle? (og hvorfor lige Helle?)

    ReplyDelete
  2. Fordi det er jævnt dansk, jeg stemnte på Helle og vi har e'erne på samme sted - hvorfor ikke ?;)

    ReplyDelete