October 01, 2011

Det er faktisk rigtigt fedt

I går havde jeg hjemmedag  og fik en masse ting fra hånden både hvad angår det jeg er igang med her og i andet regi. Min udlejer kom også med den nye støvsuger og vi fik en god snak - for selv om jeg har været ret mopset på ham over tingenes tilstand, så ER han faktisk en ret sød fyr og han gjorde jo, hvad jeg bad ham om:)

Hen på aftenen besluttede jeg mig for at tage et smut ned til Columbus Circle, hvor jeg vidste der lå en Whole foods Market. Altså et mega supermarked, hvor al maden på en eller anden måde er miljøvenlig, naturlig osv.

Det var sgu noget af en oplevelse med supermarked afdeling, hvor alene området for vegetarer/veganere var enormt i forhold til derhjemme og de derudover havde alt hvad hjertet kunne begære i friske, lækre fødevarer m.m.

Derudover havde de en - ja hvad pokker kalder mand det, for det var ikke et cafeteria som sådan, men en afdeling inde i supermarkedet, hvor du kan købe alverdens udgaver af færdiglavet mad. Alene salatbaren var et nummer af de store - en indisk bar, en hvor du kunne få kød, brød, kager, færdiglavede desserter og videre ud i horisonten.
Man kunne også få frisklavet sushi, både til at tage med hjem og til at spise på stedet.

Rigtigt mange newyorkere benytter sig af denne mulighed for at få et godt måltud mad med hjem og det gjorde jeg så også i går, da jeg endelig havde besluttet mig for, hvad det skulle være og det er faktisk rigtigt fedt at vide at muligheden er der, hvis jeg/vi en aften, efter en lang tur ude i felten, bare ikke kan overskue madlavning - jamen så er en tur i Whole Foods eller Food Emporium, der kan det samme, svaret på vores bønner :)

I dag har jeg besluttet mig for at tage en vandretur ned langs vandet. Så vidt jeg er orienteret, kan man gå helt ned til sydspidsen af Manhattan herfra, hvilket jeg vil skyde til at tage en 1½ times tid. Derudover skal der skrives nogle mails og så skal dyret (støvsugeren) i aktion inde bagved.

PS) har skrevet til lederen af Salvation Army om mine oplevelser ude hos dem og fået mail tilbage hvor hun udtrykker stor beklagelse og synes det er flovt at deres underafdeling ikke har kunnet håndtere sagerne bedre. Hun skrev også, at hun ville kontakte dem derude og bede om en forklaring, som hun så vil sende til mig.

Så langt, så godt.

1 comment:

  1. whole farmer - er vild med deres supermarked! SF har det sammen, gode mad som take away!

    ReplyDelete