October 02, 2011

Med linie et downtown

Timerne flyver så utroligt hurtigt i den her by. Inden man har set sig om, har man været ude i en 7-8 timer.

Idag besluttede jeg mig for at tage Soho i øjesyn. Der skulle være nogle dejlige tøjbutikker - vi har mange shops her omkring også, men det er mest restauranter, cafeer og den slags og så nogle meget spøjse tøjbutikker der mest minder om dem, der kan frekventeres i støvede byer i det mørke Jylland.

Jeg troede jeg kunne finde nogle fede tøjstykker downtown.
Det kan man også godt, hvis man enten er meget godt lønnet, eller bruger str 36.
Jeg er hverken formuende eller særligt petite og så synes jeg altså det tøj de har herovre er for meget "Desperate Housewife" agtigt, enten Bree kedeligt, eller hende der Mrs Solis, hvis fornavn jeg altid glemmer.

Giv mig dog for pokker nogle enkle gevanter der ikke har påsyet enten flæser, blonder eller underlige draperinger og fri mig fra cocktailkjoler - jeg er alligevel ikke til stiletter!
Jeg har p.t. givet lidt op og tror ikke det så meget er rugbrød vennerne skal have med over som det er ordentligt tøj!

Blev dog anbefalet Selfridges af en fyr på pubben her til aften, der fortalte at hans norske kone havde det samme problem - hun var også godt træt af det.

Hvad angår sko og tasker, design og tilmed skønhedsprodukter er de dog langt fremme - så noget er der da at gå efter og jeg brugte også flere timer I Soho, bare på at gå og nyde og ose og glo mennesker samt hidse mig op over bilisterne der er nogle bøller!

Her i byen, på hvert gadehjørne hænger et skilt med "don't block the box - fine plus 2 points".
Det hentyder til, at man altså ikke må holde midt i krydset, men for fanden burde have lært på køreskolen at bremse ved gult så man kan nå det hele.
Min tolk fortalte, at alle bilister har ca 10 points til gode. Så 5 gange midt i et kryds skulle i princippet være nok til at kortet ryger. Men der er ikke rigtigt nogen der gør noget ved det, så advarslen får lov at hænge der og glo dumt, mens vi andre hidser os op over at de fanme blokerer alt de kan komme i nærheden af og at man ikke kan se en skid af resten af trafikken når de gør det!

Men Soho var lækkert - der skal vi ned piger!

Tog Subwayen hjem, en bette tur på pubben og så lasagne på den lokale italienske. Det havde jeg haft lyst til hele dagen - uhm!

Lækker lille Soho madbod

No comments:

Post a Comment