October 28, 2011

Jeg så godt I var der...

Jeg har nemlig statistik koblet på og kunne se, at der var rigtigt mange der gik forgæves efter et fødselsdagsindlæg i går.
Hvis jeg nu fortæller, at jeg rent faktisk skrev et meget langt og klogt et, men at det forsvandt i æteren af en eller anden grund i samme øjeblik jeg trykkede "udgiv", hjælper det så???

For jeg orkede altså ikke at være vaks igen, hele to gange samme dag - det er i overkanten på en dag, hvor man har ladet de amerikanske kalorier gå helt og aldeles bananas, for første gang sådan rigtigt, mens jeg har været her.

Vi lagde ud med egg benedict, juice og kaffe på "Morningstar cafe" somewhere uptown. For de uindviede er egg benedict en overskåren engelsk muffin, let ristet, herpå lægges et stykke canadisk bacon, laks eller hvad man nu vil - vi valgte canadisk bacon og ovenpå dette kommer to pocherede æg, et på hver halvdel muffin OG.... det hele overhældes med rigelige mængder hollandaise sovs.

MUMS!!!

Således godt polstrede gik vi igang med dagens dont hos The Bowery  -  rigtige antrospirer arbejder nemlig også på deres fødselsdag og særligt hvis de er en smule bagud.

Da pligterne omkring de 16 stykker var udført, blev det så tid til en cupcake af de bedre. Havde nemlig aftenen før proklameret, at det da måtte være på sin plads i dagens anledning, så Maria hev os på byens bedste sted for den slags og her gik vi ombord i en de kaldte "All in one". og jeg skal love jer for, at der ingen smalle steder var hvad den kage angik.
En lækker mør sandkagebund. Dernæst en kerne af chokocreme, lukket af med en chokokage dej. Det hele toppet med rigelige mængder choko creme, kantet med chokolinser og på toppen tre skiver Mars bar!!!

Vi var på det nærmeste i chok og trance, da vi en time senere vraltede derfra. Aftenes lasagne virkede fuldstændig urealistisk - men kommer tid kommer råd jo som bekendt, så vi rullede back crosstown til vort eget hood og smækkede vore kagepolstrede måse i sæderne på den lokale og bestilte the, hvorefter vi surfede og og hyggede med wifi'en til vi omkring 20.30 syntes vi kunne ane noget der lignede en smule appetit igen.

Lasagne blev det ikke. Lige ved siden af cafeen ligger nemlig, hvad vi skyder på må være byens absolut bedste pizzaria.

Her fik vi to himmelske runde, som vi delte og noget herlig vin. Kokken kom og snakkede og vi fik en tiramisu on the house.

Min første fødseldag udenfor landets grænser har været herlig. Jeg har nydt hvert eneste gram af den også selvom det pissede ned den udslagne dag - for gu' har jeg da været en slem pige - de har det sjovest:)

PS) Et billede af cupcaken kommer, når jeg får dem vristet ud af Helle :)

Morningstar cafe

Yeah woofy shake ya' bootie ;)

Stemningsbillede

pengene var puttet i og vi tjekkede mange gange, inden tiøren endelig faldt *GG*

No comments:

Post a Comment