December 01, 2011

Lidt ud af byen

Fik endelig hentet mine støvler hos skomageren.

Problemet er, at han boede i den anden retning af, hvad vi sædvanligvis går og lukker uhørt tidligt for amerikanske forhold. Så støvlerne havde været på en bette uges ferie hos ham og i eftermiddag ser det sørme også ud til at VI skal på en tur ud af byen.

I går på kvindeherberget mødte vi nemlig en dansk kvinde der er amerikansk gift med en af spidserne indenfor hjemløsearbejdet.

De har et sted for kvinder oppe i Darien, Connecticut, sådan ca en times togtur udenfor NYC og vi er inviteret derop her idag.

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, skulle stedet være tilpas landligt til, at vi får lidt frisk vind i håret. Det glæder vi os til.

Amerikansk medicin har også fået slået mine begyndende influenzatendenser ned, så jeg er fit for fight igen - har sgu slet slet ikke tid til, at ligge og snue den.

Næste uge er sidste uge for mig. Vil gerne have de sidste dage inden hjemrejse til noget andet. Lidt juleshopping, lidt museumsbesøg og sådan. Det har der ikke været meget af, mens jeg har været her, idet dagene er lange inden vi har holdt fri og man bare er kvæstet i knolden og ikke gider mere.

Glæder mig til at komme hjem og se jer alle sammen igen.
Fik jeg fortalt at jeg lander 12.10 d. 16. Decmeber?

1 comment:

  1. Glæder os til Alexander og dig kommer juleaften.
    God tur hjem.
    her er et link til en tv udsendelse fra Ny i aftes i dansk tv.
    knus fra
    morhttp://www.dr.dk/nu/player/#/hammerslag-i-new-york/24577

    ReplyDelete